Skip to main content

SAS klar vinner for andre året på rad

SAS klar vinner for andre året på rad

3 min
Posted: 15 September 2020
Egencia-Resources1.png
De forretningsreisende sier i en stor undersøkelse at de har fått mer tillit SAS det siste året. SAS var tillitsvinneren også i 2015. Tids- og kostnadseffektivitet er likevel viktigere enn å reise med det flyselskapet man helst foretrekker. - SAS nyter stadig større tillit blant de reisende. Det er interessant å se hvordan SAS har bygget opp sitt omdømme igjen sten for sten, sier Anders Lindqvist, norgessjefen i reisebyråkonsernet Egencia®. 6 650 forretningsreisende blant Egencias kunder har svart på undersøkelsen. Lykkes etter tøff omstilling Nesten syv av ti forretningsreisende sier de har fått mer eller mye mer tillit til SAS i løpet av det siste året. Tre av 10 sier det samme om Norwegian. Nye ruter, plussresultater og intern ro trekkes frem som årsaker til at SAS nå opplever et bedret omdømme. - Jeg skal være forsiktig med å spekulere i hva som ligger bak dette, men SAS har hatt relativt stabile leveranser. Etter en tøff omstilling kan de igjen vise til sorte tall, nye direkteruter og positivitet internt, sier Lindqvist. Og Norwegian er ikke lenger det norske alternativet. - Norwegian var i mange år utfordreren, som mange heiet ekstra på. Nå har suksessen gjort dem til en stor og etablert aktør med virksomhet i mange land, sier Lindqvist, sier Lindqvist. Vil ha effektive løsninger På spørsmål om hva som er viktig for de reisende når de velger flyselskap kommer direkteruter, avgangstider og fleksibel retur som de tre viktigste faktorene. Lojalitetsprogrammer, miljøhensyn og mulighetene for å reise i businessklasse kommer lenger ned på listen. Hva som er viktig for de forretningsreisende når de velger flyselskap er ganske stabilt. Nordmenn er kostnadsbevisste, og er mer opptatt av effektivitet enn av komfort. De vil ha hyppige avganger, direkteruter og forutsigbar service, sier Anders Lindqvist i Egencia. Om undersøkelsen Undersøkelsene er gjennomført av Egencia i Norge gjennom marketsanalyseverktøyet EasyResearch by Questback i januar og september 2016. Forretningsreisende har blant annet svart på spørsmålene: • «Har du mer eller mindre tillit til selskapene nedenfor nå sammenlignet med for ett år siden?» • «Hva er viktig for deg i forbindelse med dine forretningsreiser?» For ytterligere informasjon og kommentarer, vennligst kontakt: Adm. direktør Anders Lindqvist, Egencia Norge tlf.: 480 18 902, e-post: anders.lindqvist@viaegencia.com Markedssjef Nina Aanensen, Egencia Norge, tlf.: 23 15 05 31, e-post nina.aanensen@viaegencia.com Om Egencia Egencia gjør forretningsreisen bedre ved å gjøre den mer helhetlig og integrert. Egencia setter den reisende i sentrum ved å kontinuerlig utvikle løsninger som er brukervennlige og effektive. Drevet av forbrukerinnsikt og teknologiinvesteringer fra moderselskapet Expedia-gruppen, kobler Egencia sammen alt den reisende trenger på ett sted – utvalg, teknologi, service og rapportering. Egencia tilbyr tjenester i 66 land. Vil du vite mer, besøk vår blogg, www.egencia.no eller følg oss på twitter (@Egencia_NO). ® 2016 Egencia, LLC. Alle rettigheter reservert. Egencia og Egencia logoen er registrerte varemerker eller varemerker som tilhører Expedia, Inc. i USA og/eller andre land. Alle andre varemerker tilhører sine respektive eiere. CST # 2029030-50; CST # 2083922-50.
Was this content helpful?
0