Rask levering: Slik hjelper vi kunder i en krise

Posted: 27 March 2020
innovative-risk-management-technology.jpg

Av Coralie Fornara, senior manager, markedsføring Vi går gjennom en tid uten sidestykke i historien. COVID-19-pandemien har tvunget alle forretningsreisebyråer til å tilpasse seg raskt for å hjelpe kundene våre å håndtere den pågående situasjonen. Hos Egencia har en rekke forskjellige team mobilisert for å levere nye teknologiske løsninger, rapporter og forretningsreisetjenester, slik at vi kan hjelpe Travel Managers med å ta vare på sine reisende, få oversikt over bedriftens forretningsreiseprogram og sørge for at reisende kan bestille og motta oppdatert informasjon. Fordi vi eier vår reiseteknologi, kan vi bygge og levere disse nye løsningene raskt.  Her er et par eksempler på hva vi gjør:

  • Traveler Tracker — Vi har utvidet søkefunksjonene slik at det er mulig å gjøre globale søk etter land, byer eller egne regioner som er tegnet inn på et kart. Vi har også gjort det mulig å se 30 dager tilbake i tid, for å kunne få oversikt over reiser til steder med høye forekomster av COVID-19. En annen ny funksjon er muligheten til å vise informasjon om bestillinger hos ett eller flere flyselskaper, inkludert rutesamarbeid, slik at du raskt kan evaluere effekten avbestillinger og driftsopphold har på dine forretningsreisende. Travel Managers kan dermed føle seg trygge på at de har en tydelig og rask oversikt over sine reisendes bestillinger.
  • Optimaliserte hotellsøk — Vi har utvidet søkefunksjonene slik at reisebestillere kan velge å kun se priser med fleksible avbestillingsregler. Dette gjør at de raskt kan endre bestillingene sine hvis det er nødvendig.
  • Fleksible avbestillingsregler for hoteller — Vi tok også raske grep for å muliggjøre selvbetjenteog gebyrfrie avbestillinger for priser som i utgangspunktet ikke var refunderbare. Som del av Expedia Group har vi også samarbeidet tett med overnattingspartnerne våre for å tilby flere refunderbare priser, slik at dine reisende har mer fleksibilitet. Reisende kan enkelt avbestille via en nettleser eller Egencia-appen.
  • Hotellstengninger — Siden situasjonen mange steder endrer seg kontinuerlig i takt med de lokale myndighetenes retningslinjer, har vi gjort det enkelt for reisende å unngå å bestille hoteller som vi vet er stengt. Når de bestiller, vil reisende se INGEN TILGJENGELIGE PRISER, og i søkeresultatene vil disse hotellene vises nedenfor de som er åpne og har tilgjengelige rom.
  • Rapporter om flykanselleringer og hotellretningslinjer — Fordi statusen til fly- og hotellbestillinger kan endre seg raskt, har vi forbedret Analytics Studio slik at det inkluderer en rapportside for COVID-19 der Travel Managers kan hente ut rapporter som gir dem muligheten til å være i forkant av endringene. Rapporten om flykanselleringer gir detaljert informasjon om flytransaksjoner som kan ha blitt kansellert av flyselskapene og/eller GDS. Rapporten om hotellretningslinjer viser aktive hotellbestillinger og eventuelle avbestillingsregler vi vet er tilknyttet disse, samt brutto bestillingsbeløp og avbestillingsvinduer.
  • Avbestillinger og endringer online — Vi har utvidet denne funksjonen etter tilbakemeldinger fra kundene våre, og reisende kan nå se alle sine reiseruter, velge hvilken av dem de vil ha hjelp med, og sende inn forespørselen med bare et par klikk.
  • Eget hjelpesenter — For å gi Travel Managers, reisebestillere og forretningsreisende oppdateringer om COVID-19-situasjonen har vi gjort sidene i hjelpesenteret vårt Disse sidene inneholder en oppsummering av fleksible retningslinjer hos alle flyselskaper, hoteller og togselskaper, samt råd og informasjon om av- og ombestillinger. Vi oppdaterer sidene kontinuerlig og i sanntid når ny informasjon blir tilgjengelig, så dette er en ressurs det kan lønne seg å bokmerke eller lage en snarvei til.
  • Reisevarsler — Vi har lenge hatt reisevarsler for risikohåndteringog hendelser som orkaner, streiker og annet som kan påvirke forretningsreiser. Nå har teamene våre gjort alt de kan for å hjelpe våre kunder og reisende med å få tilgang til informasjonen de trenger for å gjøre beslutninger og ta grep der det trengs. Vi har økt oppdateringsfrekvensen vår, inkludert nye funksjoner og reisetips som hjelper forretningsreisende ta hånd om reisene sine, og vi sender ut daglige oppdateringer om endringer til Travel Managers.
  • Online-arrangementer og webinarer — Vi har lagt til disse arrangementene og webinarene for å hjelpe kundene våre dele beste praksis hva gjelder reisehåndtering under denne pandemien, samt om risikohåndtering, for å hjelpe dem med å ivareta sin egen eller sine reisendes helse i denne tiden. Følg med på vår hjemmeside og våre sosiale medier for å se hvilke online-arrangementer som holdes ukentlig over hele verden.
  • Kundeservice — De siste ukene har vi iverksatt vår plan for å opprettholde vanlig drift, noe som har gjort det mulig for alle vårekundeservicemedarbeidere å hjelpe kunder i hele verden hjemmefra.
  • Nettsamfunn — For nettverksbygging, deling av beste praksis for forretningsreiser, nyheter fra Egencia og mer anbefaler vi alle Travel Managers å bli med i nettsamfunnet Egencia Connect. Dette nettsamfunnet er for tiden kun tilgjengelig på engelsk, men vi oppfordrer alle som er komfortable med språket til å bli medlem.
  • Døgnkontinuerlig oversettelse — Som en global virksomhet er vi heldige nok til å ha medarbeidere fra mange land og som snakker mange språk. Med en global kundebase er det viktig for oss å sørge for at informasjon fra oss er tilgjengelig på våre kunders lokale språk. Vi har derfor benyttet oss av våre oversettingsteam over hele verden for å raskt kunne levere oppdatert informasjon. Dette har gjort det mulig for oss å oversette og publisere omfattende, lokaltilpasset innhold på bare noen timer.

Arbeidet fortsetter Dette er bare noen av de raske forbedringene vi har gjort for å hjelpe kundene våre. Vi er stolte av å kunne levere raske reiseadministrasjonsløsninger og bistå kundene våre gjennom denne utfordrende perioden. Mer: Koronavirus-pandemien: Rask innovasjon for å hjelpe forretningsreiser, fra vår CTO, Alex Kaluzny Fleksible hotellregler: Kundene er i fokus, fra vår Chief Operating Officer, Mark Hollyhead