Hvordan du trygt kan selge inn en forretningsreisevennlig reisepolicy til ledelsen

Hvert år synes ett eller to temaer å skille seg ut på GBTA-konferansen. I år var det de reisendes tilfredshet - en voksende prioritet for reiseansvarlige ifølge en ny undersøkelse. Mens mange reiseinnkjøpere innser at fokus på de reisende tilfredshet kan øke etterlevelsen av reisepolicy, har noen sagt at de sliter med å selge inn ideen til en kostnadsbevisst ledergruppe. Carol Velasquez, AVP Procurement hos Macerich fortalte hvordan hun klarte å øke de reisendes tilfredshet og samtidig redusere kostnadene under GBTA-foredraget, "Å oppnå tilfredshet hos de reisende: historier fra Travel Managers." Velasquez pekte på at halvparten av kampen med å rulle ut nye forretningsreisevennlige retningslinjer er å sikre ledelsens støtte. For å overbevise ledelsen om verdien av de foreslåtte reisepolicy-endringene, gjorde hun følgende:
- Carol opprettet et team av ulike mennesker som var villige til å lytte: ledere, ansatte som reiser mye, administrative sekretærer og deltakere fra innkjøpsteamet.
- Hun gjorde en undersøkelse blandt de reisende så hun visste nøyaktig hva som var ønsket og hva som var mislikt.
- Deretter sendte hun ut bransjens fakta og trender som fokuserte på ansatte, verdi og effektivitet
- Og kanskje hennes viktigste tips: Carol var overbevisende. Hun fremsto som en ekspert som brukte stemmen sin til å gi forbedringer både for den reisende og organisasjonen. Hennes ekspertise gjorde at hun oppnådde tillit både hos ledere og de reisende hos Macerich.
Hvis du er klar til å selge inn aktiviteter for å øke reisendes tilfredshet til dine ledere, last ned denne PPT-malen og lag din egen versjon.