Skip to main content

Hvordan du trygt kan selge inn en forretningsreisevennlig reisepolicy til ledelsen

Posted: 30 August 2017
Topics: Blogg
Sell-to-Execs-Blog-main-image.jpg
Hvert år synes ett eller to temaer å skille seg ut på GBTA-konferansen. I år var det de reisendes tilfredshet - en voksende prioritet for reiseansvarlige ifølge en ny undersøkelse. Mens mange reiseinnkjøpere innser at fokus på de reisende tilfredshet kan øke etterlevelsen av reisepolicy, har noen sagt at de sliter med å selge inn ideen til en kostnadsbevisst ledergruppe. Carol Velasquez, AVP Procurement hos Macerich fortalte hvordan hun klarte å øke de reisendes tilfredshet og samtidig redusere kostnadene under GBTA-foredraget, "Å oppnå tilfredshet hos de reisende:  historier fra Travel Managers." Velasquez pekte på at halvparten av kampen med å rulle ut nye forretningsreisevennlige retningslinjer er å sikre ledelsens støtte. For å overbevise ledelsen om verdien av de foreslåtte reisepolicy-endringene, gjorde hun følgende:  
  1. Carol opprettet et team av ulike mennesker som var villige til å lytte:  ledere, ansatte som reiser mye, administrative sekretærer og deltakere fra innkjøpsteamet.
  2. Hun gjorde en undersøkelse blandt de reisende så hun visste nøyaktig hva som var ønsket og hva som var mislikt.
  3. Deretter sendte hun ut bransjens fakta og trender som fokuserte på ansatte, verdi og effektivitet
  4. Og kanskje hennes viktigste tips: Carol var overbevisende. Hun fremsto som en ekspert som brukte stemmen sin til å gi forbedringer både for den reisende og organisasjonen. Hennes ekspertise gjorde at hun oppnådde tillit både hos ledere og de reisende hos Macerich.
Hvis du er klar til å selge inn aktiviteter for å øke reisendes tilfredshet til dine ledere, last ned denne PPT-malen og lag din egen versjon.