Håndtering av stengte hoteller og forretningsreiser

Mens COVID-19-situasjonen fortsetter, opplever og svarer reisebransjen på nye og komplekse utfordringer. Som alltid ligger vårt fokus her hos Egencia på å forstå våre kunders behov, evaluere hvilke muligheter som finnes, og tilby løsninger som hjelper kundene våre. Vi har samarbeidet tett med leverandørene våre – inkludert hotellpartnere – for å forsikre oss om at reisende har den mest oppdaterte informasjonen når de bestiller eller planlegger reiser i denne perioden.
Hotellstengninger Situasjonen rundt COVID-19 har ført til raske og hyppige endringer i hotellenes retningslinjer og tilgjengelighet, og noen hotellpartnere har midlertidig måttet legge ned driften. Dette kan påvirke en nåværende eller nært forestående hotellbestilling du har. Sammen med partnerne våre tar vi proaktive steg for å minimere eventuelle forretningsreiseproblemer som følge av disse hotellnedstengningene. For å forhindre at du og dine forretningsreisende bestiller hoteller vi vet er stengt, har vi gjort dette:
- Hotellsøket i vårt online bestillingsverktøy vil vise stengte overnattingssteder som INGEN TILGJENGELIGE PRISER. Disse hotellene vil bli skilt ut og vist nedenfor hoteller som fremdeles er åpne, slik at du kan unngådem.
- Hvis vi vet at et hotell skal være stengt under reservasjonen din, tar vi kontakt med deg på e-postadressen du har i profilen din, og forteller deg at forretningsreisebestillingen din er blitt avbestilt.
Vi vil oppdatere hoteller som er stengt, så snart informasjonen er tilgjengelig for oss. Det vil allikevel være tilfeller hvor en endring kan ha skjedd på veldig kort varsel, så vi anbefaler at du kontakter hotellet du har bestilt, for å få bekreftet at det fremdeles er i drift.
Veien videre
Målet vårt er å hjelpe kundene våre navigere seg trygt gjennom denne vanskelige perioden. Under COVID-19-krisen har vi reagert så raskt vi har kunnet, og vi vil fortsette å gjøre det samme i tiden framover, slik at vi kan ivareta forretningsreisebehovene dine så godt som mulig. Hvis hotellet ditt fremdeles er åpent, og du trenger å avbestille, logger du på i appen eller nettleseren din og finner bestillingen din der. Besøk Egencias hjelpesenter for flere oppdateringer om reisevirksomhet under COVID-19-pandemien. Som svar på de stadige endringene i statusen til nært forestående hotellbestillinger tilbyr vi kundene våre rapporter som gjør at du raskt kan se avbestillingsreglene og hotellkjedenes fleksibilitet vedrørende aktive hotellbestillinger. Du finner denne rapporten på rapportsiden.
Vi anbefaler også at du blir medlem i nettsamfunnet Egencia Connect, hvor du finner siste nytt og kan dele forretningsreisetips og beste praksiser med andre. Dette nettsamfunnet er for tiden kun tilgjengelig på engelsk, men vi oppfordrer alle som er komfortable med språket til å bli medlem.