Hvordan 3 Egencia-kunder fikk mer for pengene med reisedata

Mange bedrifter forbereder nå forretningsreiseprogrammet sitt til hverdagen etter COVID-19, og de er avhengige av statistikk for å ta informerte, riktige avgjørelser. Enten det gjelder solide rapporter om planlagte og tidligere reiser til praktisk statistikk om reisetyper og administrasjon av ubrukte billetter, bør statistikken gi bedriften din full oversikt når det gjelder reisendes sikkerhet og inntektsstyring.
Med Egencia Analytics Studio får du en samlet oversikt over all statistikken din når du trenger det. Analytics Studio inneholder reisestatistikk fra både online- og offline-bestillinger, definerte arbeidsrom og omfattende filtreringsmuligheter, slik at du får oversikt over reiseutgiftene og kan øke effektiviteten samt finne sparemuligheter i reiseprogrammet ditt.
Rapporteringen vår bidrar også til bedre risikostyring hos kundene våre – store som små. For å øke sikkerheten og redusere risikoen, kan Travel Managers med teknologi som Egencia Traveler Tracker se hvor de reisende har vært i løpet av de siste 30 dagene, hvor de etter planen skal være og hvor de skal reise.
Statistikk fører til bedre tilbud og beslutninger hos AMS
Rapporteringsteknologien vår sørger for at kundene får tilgang til statistikken de trenger. Kundene våre bruker konkrete tall for å følge med på forbrukstrender og -mønstre, kapitalavkastning og for å finne sparemuligheter.
«Med Egencia får vi god oversikt over utgiftene våre. Vi betaler ikke en formue, og vi har en kommersiell modell som fungerer. Det betyr at vi kan administrere utgiftene nøye og få en god forståelse av hvor mye vi bruker på å administrere programmet, i motsetning til selve programmet. Rapporteringen gir oss oversikt over reisekostnadene våre.»
– Michael McSperrin, Global Head of Facilities and Support Services hos AMS
Mange av de større kundene våre kommer til oss med tidligere forhandlede hotellavtaler, og til og med disse kan optimaliseres. Ved å bruke rapporteringsfunksjonen i Analytics Studio er det mulig å se hvor ansatte reiser ofte eller som gruppe, og videre bruke denne statistikken i forhandlinger for å få bedre eller nye avtaler med leverandører.
«Rapporteringen har virkelig hjulpet oss med å ta beslutninger om når vi må øke eller redusere reisingen, og fokusere på bestemte områder eller regioner. Den gir oss oversikt, slik at vi vet hvor vi skal bruke ressursene våre, budsjettet og personalet vårt for å sørge for at vi reiser til de rette stedene til rett tid. Men også for å sørge for at vi benytter oss av kjøpekraften vår for å forhandle frem bedre tilbud med et hotell eller et flyselskap.»
– Michael McSperrin, Global Head of Facilities and Support Services hos AMS.
Kaspersky og Egmont får full oversikt
Med rapporteringsfunksjonene våre kan kunder samle statistikk for både online- og offlinebestillinger på ett og samme sted. Å ha all statistikken samlet betyr at de får oversikt på ett sted og dermed kan jobbe mer produktivt siden de slipper å bruke flere forskjellige systemer og programmer.
Analytics Studio er full av verdifull statistikk som hjelper kundene våre å ta kostnadsbevisste avgjørelser for å øke besparelsene. Det kan være alt fra statistikk over utgifter og brukerandeler til Savings Finder-resultater, forkjøpsintervaller og ubrukte billetter.
Hvis en kunde ser at en avdeling eller reisegruppe har korte bestillingsintervaller for hotell, er det mulig å oppdatere retningslinjene og kreve forhåndsbestilling, som vanligvis er mye billigere.
«Jeg liker statistikk. Jeg liker å jobbe med det. Jeg elsker å se hvordan tall kan vise hva som skjer, hvilken retning vi beveger oss i og hva trendene er. Jeg bruker statistikk til å sette sammen ulike typer rapporter, som gir informasjon om etterlevelse, globale reiseoversikter og mer. Denne statistikken er til stor hjelp for meg.»
– Irina Kostyukova, Head of Business Travel hos Kaspersky
Analytics Studio gir kundene våre mer enn bare en oversikt over statistikken deres. De kan for eksempel vurdere markedsandelen og til og med sammenligne programresultatene sine med andre bedrifter av samme størrelse. Alt dette betyr selvfølgelig at Travel Managers enkelt kan rapportere tilbake til sine interne interessenter og ledere.
«Ved å samarbeide med Egencia har vi fått nyttigere statistikk. Det er svært viktig at statistikken lagres på et sentralt sted i bedriften. Informasjonen spres så videre til alle ansatte. Når jeg ringer en av våre Travel Managers, er det viktig for meg at vedkommende vet alt om virksomheten i tillegg til reisemønstrene til alle de reisende.»
– Adam Massigeh, Category Manager hos Egmont
Mer betydningsfulle tall
Mange virksomheter er opptatt av miljøet og det å forstå reiseprogrammets miljøpåvirkning er viktig for dem. Rapporteringen vår gir bedrifter bedre oversikt, slik at de kan ta mer bærekraftige reiseavgjørelser og nå de grønne målene sine.
«Co2-oversikten er glimrende for oss. Vi får innsyn i karbonutslippene våre og hva karbonfotavtrykket vårt er som bedrift. Oversikten hjelper oss med å øke forståelsen, slik at vi kan lære opp de reisende også. Vi vil at våre reisende skal være klar over påvirkningen det har å fly langdistanse på Business Class, First Class og Economy. Alle må gjøre sitt i kampen mot klimaendringer, og i oversikten finner vi statistikk vi kan bruke til å påvirke og endre adferd.»
– Michael McSperrin, Global Head of Facilities and Support Services hos AMS.
Rapportoversikten for karbonutslipp i henhold til fly og hotell i Egencia Analytics Studio gjør det enklere for bedrifter å følge med på CO2-fotavtrykket og iverksette passende miljøtiltak. Denne statistikken er svært viktig for å ta grønnere avgjørelser og kan bidra til å redusere CO2-utslippet og få ansatte til å gjøre informerte endringer.
Mange reiseleverandører tar bærekraftforpliktelsene sine meget alvorlig og forstår hvordan statistikk og bevis kan bidra til å gjøre forretningsreisebransjen mer bærekraftig nå og i fremtiden.
«Vi har ingen reserveplanet. Det vi gjør, berører både planeten vår og vi som bor på den. Det er mye fokus på statistikk og det å underbygge det man gjør med bevis, noe som er essensielt for å ta bærekraftsarbeidet i riktig retning. Vi har en forpliktelse [overfor kunder] til å være mer åpne når det gjelder miljøfotavtrykket vårt, og å finne felles mål slik at de kan ta informerte avgjørelser.»
– Harald Bjugstad-Holm, director of sustainability at Nordic Choice Hotels
Last ned vår uunnværlige sjekkliste for forretningsreisebesparelser for å oppdage flere måter å spare penger på.