Reisevarsler – trafikkavvik – beredskap – sikkerhet (tilpasses)

Standardtekst som alltid kan ligge der: For å få oversikt over hendelser lokalt og over hele verden, logg deg inn i din bedrifts reiseportal hos Egencia (klikk på Logg inn i menyfanen over). Viktige varsler står på forsiden, mens alle varsler med avmerking i kart og detaljer får du i linken «klikk her for å se flere reisenyheter». Ved hendelser som påvirker veldig mange av våre norske reisende vil også informasjon legges ut her. Underside ved f.eks flystreik hos SAS, Norwegian, Widerøe, flygelederstreik eller annet som påvirker veldig mange av våre reisende: Header:
HENDELSESTITTEL – for eksempel SAS STREIK
Innhold: KAPITTEL 1 – HENDELSESBESKRIVELSE – for eksempel Informasjon om streiken KAPITTEL 2 – VÅRE ANBEFALNINGER KAPTITTEL 3 – TRENGER DU HJELP (Evt. linkes disse videre til egne undersider som hos B-H).
HENDELSESBESKRIVELSE
Her finner du fakta om hendelsen, hvem/hva som berøres og siste nytt. Trafikkinfo SAS: https://www.sas.no/traffic-information/info/ https://www.sas.no/traffic-information/message/
VÅRE ANBEFALNINGER
Informasjon om ombooking og reisetips. Link til nyhetssider og leverandørers trafikksider etc.: Tekst: Vi har for tiden stor pågang hos Kundeservice og det er mange som trenger hjelp av oss. Husk at du også kan endre reisen din selv i reiseportalen eller i Egencia-appen.
Ombooking i streikeperioden:
Du kan endre flybilletten din selv i reiseportalen eller i Egencia-appen dersom:
- Du har bestilt reisen hos Egencia
- Flyet ditt ikke er kansellert
- Xx
- Xx
- Din reise ikke er påbegynt
Ombookingsregler fra flyselskapet: Sett inn link
Refusjon:
Du har rett på full refusjon for din billett dersom avgangen er kansellert, avbrutt eller forsinket med mer enn 3 timer. Tisp om du planlegger en reise de neste dagene:
- Dersom du absolutt ikke må reise anbefaler vi at du venter til streiken er over
- Må du avgårde, ta kontakt med oss for å bestille alternativ transport/flyselskap
- Har du bestilt gruppereise, vil din prosjektleder i Egencia Meetings & Events kontakte deg
Se status for din flyvning her: https://www.sas.no/reiseinfo/se-om-vi-er-i-rute/ https://www.norwegian.no/ruteinformasjon/ EUs regelverk for passasjerrettigheter (261/2004). Finn ut mer om dine rettigheter her.
TRENGER DU HJELP?
Undertekst: Slik kommer du i kontakt med oss. Hovedtekst: Vi øker vår bemanning utenom ordinær arbeidstid ved behov, og hjelper våre kunder med ombookinger og alternative reisedatoer for de som må eller vil endre sine reiseplaner. Vi minner om at endringer også kan gjøres selv på nettet – i reiseportalen eller appen (men ta kontakt med oss om det er usikkerhet rundt gebyrer og avbestillingsregler når ikke hotellet er stengt/flyavgangen ikke er kansellert). Vi gjør oppmerksom på at det tross oppbemanning kan være lengre ventetider på telefonen enn normalt. Vi vil svare så fort vi kan. Ring ditt lokale kundeservicenummer (om du ikke har det lagret ligger det under Hjelp i appen, og øverst til høyre på forsiden av reiseportalen etter innlogg). Du kan også gå via sentralbordet 23 15 16 00. Alle nummer blir direkte viderekoblet vår 24 timers service avdeling etter ordinær åpningstid. Kundeservice kan også kontaktes på customer_service@egencia.no Passasjerene bes følge med på utviklingen i media, på flyselskapenes nettsider og Egencias reiseportal.