Skip to main content

Sjekkliste i forbindelse med aktsomhetsplikten

Sikkerhetssjekkliste for forretningsreiseprogrammer

2 min
Publisert: 15 October 2021
Male-employee-checking-phone-while-on-business-travel1.jpg

Uansett om bedriften er stor eller liten, står de reisendes sikkerhet øverst på listen. Med tanke på den globale helsekrisen, politisk usikkerhet og naturkatastrofene som allerede har inntruffet i 2020, er det viktigere enn noen sinne å være godt forberedt. Det er også svært viktig å samarbeide med et forretningsreisebyrå som har både teknologien og den personlige kundeservicen som er nødvendig for at du skal kunne ivareta de reisendes sikkerhet og håndtere situasjonene som oppstår. Med riktig forretningsreisebyrå finnes det mange måter å hjelpe de reisende på, for eksempel ved å endre og umiddelbart innføre nye policyer eller ved å sende dem oppdatert informasjon via varsler. Ta en titt på sjekklisten for å finne ut om forretningsreisebyrået ditt eller det interne forretningsreiseprogrammet hjelper deg med å overholde aktsomhetsplikten overfor de reisende og hjelper deg med

  • å legge en plan for å håndtere risikosituasjoner
  • å oppdatere reisepolicyen for å iverksette sikkerhetstiltak
  • å forbedre sikkerheten med støtte fra eksperter på risikohåndtering
  • å dele viktig informasjon
  • å finne de ansatte i nødstilfeller
  • å tilby personlig kundeservice
  • å redusere risikoen hos forsikringspartnere

Før samarbeidet med Egencia var det vanskelig for NTT Singapore å håndtere de reisendes sikkerhet. «Tidligere har vi hatt problemer med å holde oversikt over hvor de ansatte befinner seg. Takket være Egencia vet vi nå hvor de ansatte skal være. Ettersom alle må bestille via plattformen, kan vi bruke Traveler Tracker til å finne ut hvor de er, noe som gjør det enklere å håndtere krisesituasjoner.» – Tricia Lim, viseadministrerende direktør for strategisk planlegging hos NTT Singapore.

Var dette innholdet nyttig?
1

Last ned sjekklisten i dag.