Er ditt store forretningsreisebyrå den rette partneren?
Oppdatert juli 2018. Som en mellomstor bedrift med et langt enklere forretningsreiseprogram enn de som implementeres av de største selskapene, føler du at ditt forretningsreisebyrå virkelig bryr seg og tar hånd om deg? Om du akkurat har startet en implementeringsprosess eller har holdt på en stund og du har et problem, føler du at din forretningsreisebyrå-partner lytter til deg?
Det er mange forretningsreisebyråer som vil ha deg som kunde. Men har de god kjennskap til virksomheten din? Er de klar over at behov er forskjellig fra andre kunders behov? At du ikke har samme forretningsreisemønstre som andre? Det er vanlig å komme med løfter om sømløs teknologi, kunnskapsrik service og kostnadsbesparelser. Når du skal velge den rette forretningsreisebyrå-partneren for din bedrift, er det av vesentlig betydning at du kan ha tillit til at løftene blir innfridd.
For å hjelpe beslutningstagere i små og mellomstore bedrifter med å avgjøre om en forretningsreisebyrå-partner er den rette for dem, har vi bedt Travel Managers om å forklare hvorfor de forlot sine store forretningsreisebyråer til fordel for Egencia.
Sømløs teknologi
Noen store forretningsreisebyråpartnere hevder å kunne levere sømløs teknologi fra A til Å. Hvordan er det i virkeligheten? Det finnes ett system for å bestille reiser online, et annet system som reisekonsulenter bruker og enda et selskap som utvikler reiseappen. Hva er sluttresultatet? En mangelfull reiseopplevelse, noe disse bedriftene raskt oppdaget.
«Vi fikk klager på at vårt tidligere online-bestillingsverktøy var mer tidkrevende og frustrerende. Det var på ingen måte det programmet vi ble lovet, og det skapte dårlige opplevelser for våre reisende.»
En kunde forlot Egencia og gikk over til et annet forretningsreisebyrå, men angret snart på beslutningen. I løpet av tre måneder var kunden kommet tilbake til Egencia.
«Våre reisende var misfornøyde. De syntes at Egencias verktøy var mye enklere å bruke.»
Kundeservice
Mange av våre mellomstore bedriftskunder forlot sine store forretningsreisebyråer til fordel for Egencia rett og slett fordi de følte seg små. De nevner ofte mangelen på service fra sin tidligere, såkalte forretningsreisebyrå-partner.
«Det var ingen personlig service hos vårt tidligere forretningsreisebyrå. De kom aldri og traff oss ansikt til ansikt, fordi vi var for små. Det var et stort øyeblikk for oss da vår Account Manager hos Egencia kom til kontoret vårt for å møte oss».
«Vi byttet fordi servicen vi fikk ikke var god nok. De som svarte på telefonen holdt seg til manus, og var ikke fullt opplærte reisekonsulenter.»
«Kundeservicen hos vårt gamle forretningsreisebyrå var verken hjelpsom eller kunnskapsrik.»
Kostnadsbesparelser
Det var en enkel beslutning å ta. En god forretningsreisebyrå-partner kan være verdt sin vekt i gull når det gjelder avkastning på investering. Bare tidsbesparelsene alene, i tillegg til tilgang til forhandlede priser, bedre etterlevelse av reisepolicy og strømlinjeformet rapportering av reiseregninger, er grunn nok til at de fleste bedrifter ikke angrer på å ha inngått samarbeid med et forretningsreisebyrå. Det har selvfølgelig ingen verdi dersom man inngår et partnerskap med et byrå som ikke holder det de lover.
Disse Egencia-kundene mener at deres tidligere forretningsreisepartnere har kostet dem dyrt.
«Prisene økte over tid, men vi så ingen forbedringer i reiseverktøyet. Det var intet personlig preg. Vi fikk rett og slett ikke det vi betalte for».
«Vi ble belastet feilaktige gebyrer og måtte be om tilbakebetaling.»
Det handler rett og slett om byrået du velger. Det er viktig å inngå partnerskap med en leverandør av riktig størrelse. Er din forretningsreisebyrå-partner for stor til å kunne administrere reisene dine, eller får deg til å føle deg liten, bør du finne et bedre alternativ. Det vil du ikke angre på!
Les mer for å se hvordan du velger den riktige reiseadministrasjonsløsningen for din bedrift.