

Senter for reisebestillere
Finn ut hvordan Egencia gjør det enkelt å arrangere forretningsreiser for andre
Koronaviruset: Reisendes sikkerhet kommer først
Egencia følger nøye med på koronavirus-situasjonen. Her har du noen praktiske hjelpemidler du kan bruke:
- Endre eller avbestill direkte på Egencias hjemmeside, i mobilappen eller gjennom dette onlineskjemaet. Slik avbestiller du reisen din online.
- Besøk hjelpesenteret for å få siste nytt om ulike lands innreisekrav, instruksjoner for avbestilling av reisen din og tips til hvordan du holder deg trygg.
- Sjekk de seneste fleksible avbestillingsreglene for flyreiser, hotell og togreiser.


Gjør deg klar til å bestille forretningsreiser for dine reisende
- Logg på Egencia-kontoen din eller få passordet ditt hvis du har glemt det.
- Oppdater de reisendes profiler med opplysninger som foretrukket sete og matpreferanser, informasjon om bonusordninger, passnummer, mobilnummer og hvem som skal kontaktes i eventuelle nødstilfeller.
- Bestill flyreiser, velg seter og betal for bagasje.
- Løs inn forretningsreisendes tilgodebeløp direkte på Egencias nettsted dersom en flyvning blir endret eller innstilt.
- Bestill hoteller og legg til informasjon om forretningsreisendes medlemskapsprogrammer (hvis det ikke er lagt til allerede).
- Arranger reiser for en gruppe eller gjest.
- Godkjenn forespørsler om forretningsreiser via e-post, Egencias nettsted eller på Egencia-appen.
- Angi en alternativ godkjenner for å unngå forsinkelser dersom en godkjenner er borte fra jobben.
>>> Se denne videoen for lære hvordan du bestiller forretningsreiser
Forbedre reiseopplevelsen for ansatte og ledelsen
- Oppfordre til bruk av Egencia-appen for iOS eller Android. Forretningsreisende setter pris på den samme brukeropplevelsen de kjenner fra bestilling av fritidsreiser når de bestiller og administrerer forretningsreiser.
- Oppfordre forretningsreisende til å legge til hoteller når de bestiller reiser, for å oppnå ytterligere besparelser på reiser og få ekstra fordeler med eksklusive kampanjer.
- CIBT– en av Egencias samarbeidspartnere og verdens største globale leverandør av visumtjenester – informerer de reisende hvis de behøver visum til reisen (kun EMEA).


Få de forretningsreisende av gårde
- Online-innsjekkingen åpner 24–48 timer før flyavgang. Egencia-appen sender varsler til de reisende om å sjekke inn og sender dem til flyselskapets innsjekkingsside.
- Endre flyreisen eller hotellet du har bestilt gjennom Egencia, enten online eller i appen.
- Avbestill reiser – inkludert fly, hotell, tog og leiebil – online eller i appen med bare noen få trykk.
- Administrer gruppebestillinger etter grupper eller enkeltpersoner direkte på Egencias nettsted.
>>> Se denne videoen for lære hvordan du administrerer forretningsreiser
Når de reisende er hjemme igjen
- Ett klikk gir deg tilgang til kvitteringene og fakturaene fra forretningsreiser på Egencias nettsted for en effektiv behandling av reiseregninger.
- Få hjelp til å kreve kompensasjon for eventuelle forsinkede eller innstilte flyvninger med Air Help (hvis bedriften deltar i ordningen).


Trenger du mer hjelp eller støtte som reisebestiller?
- Logg inn på hjelpesenteret til Egencia eller åpne chatten for å få hjelp med det samme.
- Delta på et virtuelt kurs for ekspertråd om sentrale emner innen forretningsreiser.
- Gjør det enklere for de ansatte å bestille forretningsreiser selv med disse behovsbaserte videoene.
Finner du fremdeles ikke det du leter etter?
Hvis bedriften din bruker Egencia og du ønsker å kontakte Egencias kundeservice, men har problemer med å logge på, kan du fylle ut dette skjemaet.
