Fem måter Chat forbedrer forretningsreiser på

Posted: 18 November 2020
Egencia Chat Traveler Support

Se hvordan Egencia leverer ekspert-support til dine reisende

Av Diana Hoffman, Director of Product Marketing, Egencia

Da Expedia Group i fjor åpnet chat-funksjoner for fritidsreisende, oppdaget vi noe viktig: de reisende likte det. De følte at de fikk bedre hjelp og enklere tilgang til informasjonen de trengte – slik de trengte den. Ikke overraskende mener vi at forretningsreisende synes det samme. De vil ha den samme brukervennlige og effektive opplevelsen som de forventer seg som fritidsreisende. La oss se på hvordan Egencia Chat gir dem dette.

  1. Hvordan sørger Egencia Chat for raske løsninger av mine forretningsreisendes supportbehov?

Tålmodighet er en dyd, sies det. Men noen ganger er det ikke lett å være tålmodig når alt du vil ha er et raskt svar. Egencia Chat er kundeservice drevet av kunstig intelligens, uten at det menneskelige aspektet er glemt. Den virtuelle reisekonsulenten er programmert til å gi forretningsreisende persontilpassede svar på en brøkdel av et sekund. Den gir deg også selvbetjent tilgang dine nåværende, tidligere og avbestilte bestillinger hele døgnet, året rundt, slik at den reisende har muligheten til å gjøre endringer i løpet av bare noen sekunder. Det er ingen grunn til å ringe.

  1. Chat-boter er bra, men noen ganger trenger vi alle hjelp fra et menneske. Hva gjør man?

Du har helt rett. Det kan være bra å chatte med en virtuell reisekonsulent. Men samtidig vet vi at god kundeservice noen ganger krever hjelp fra et menneske. Har en uventet flyforsinkelse ført til at du trenger en ombestilling i siste liten? Ikke noe problem. Reisende har muligheten til å overføre chatten sin med den virtuelle reisekonsulenten til en live-chat med en av Egencias forretningsreisekonsulenter. Denne direkte og umiddelbare tilgangen til kundeserviceteamene våre er tilgjengelig når du har mer kompliserte behov for hjelp med reisen.

  1. Vil Egencia Chat påvirke kostnadene til forretningsreiseprogrammet mitt?

Alle liker å spare penger. Spesielt en Travel Manager, som må ha fokus på bedriftens bunnlinje. Egencia Chat inkluderer chat med en virtuell reisekonsulent, uten merkostnader. Å gi dine forretningsreisende muligheten til å selvbetjene reisene sine uten å måtte ha hjelp fra mennesker, kan redusere kostnadene ved reiseprogrammet ditt. I tillegg: Raske og effektive svar på kundeserviceforespørsler gjør at dine reisende blir mer fornøyde med forretningsreiseprogrammet.

  1. Mine reisende trenger rask tilgang til reiseråd, varsler og informasjon. Hvordan kan Chat hjelpe dem med å holde seg oppdatert?

Det blir lettere å reise – og reisende føler seg tryggere – med informasjonen de trenger for å ta velbegrunnede beslutninger om reisene sine. Egencia Chat tar en proaktiv tilnærming til dette gjennom den virtuelle reisekonsulenten, som viser relevante reiseråd, inkludert informasjon om helse- og hygieneprosedyrer på hoteller, til dine reisende. Den virtuelle reisekonsulenten kan hjelpe dine reisende med å planlegge forretningsreisene sine, samtidig som de føler seg tryggere på reiseplanene sine.

  1. Jeg har nye reisende som ikke kjenner forretningsreiseprogrammet mitt. Kan Chat hjelpe dem med å sette seg inn i hvordan de bestiller raskere på Egencia?

Egencias velkjente og friksjonsløse bestillingsopplevelse på PC og mobil gjør det raskere å bestille, slik at dine reisende kan fokusere på arbeidet sitt. Bestill hotell på under fire minutter, fly, leiebil eller tog på under fem minutter.Når bestillere trenger ekstra hjelp, leverer Chat dette med effektive, sømløse linker til relevante reisetips og artikler som er skrevet for å hjelpe dem, i Egencias hjelpesenter.

Disse fordelene for dine reisende og reiseprogrammet ditt leveres gjennom Egencia Chat – kundeservice drevet av kunstig intelligens, uten at det menneskelige aspektet er glemt.

Er du på utkikk etter bedre løsninger for forretningsreiser? Ta kontakt med teamet vårt.