Skip to main content

Egencia og Sabre gjør 2017 til «de forretningsreisendes år»

5 min
Posted: 21 February 2017Updated: 15 September 2020
Topics: Blogg
Egencia-Resources1.png
Fire databaserte tips for å øke de forretningsreisendes tilfredshet uten at det tar knekken på budsjettet. BELLEVUE, Washington / SOUTHLAKE, Texas / OSLO – 22. februar 2017 – Expedia-gruppens forretningsreisebyrå Egencia og Sabre Corporation (NASDAQ: SABR), som er en ledende, global teknologileverandør i reisebransjen, publiserte i dag en felles rapport med tittelen «De forretningsreisendes år: Fire nøkkelpunkter for å øke tilfredsheten blant frekvente reisende i 2017». Rapporten består av analyser og anbefalinger om hvordan selskaper kan støtte sine travleste forretningsreisende, med fokus på ekstragoder og reisepolicyer. Gjennom analyser av Sabres globale bestillingsdata om fly, hotell og tilleggstjenester har bedrifter nå muligheten til å øke tilfredsheten til reisende på en rekke områder, og spesielt hos de travleste reisende. Livet som forretningsreisende er ikke alltid enkelt. Ved å følge noen av tipsene fra Egencia og Sabre, som er basert på analyser av reisendes bestillingsvaner og leverandørenes tjenester, kan bedrifter gjøre livet enklere for de som reiser mest med relativt små endringer i forretningsreiseprogrammet. «Forretningsreisemarkedet anslås å være verdt 1,6 billioner dollar innen 20201. Vanligvis er det slik at bedrifter gjør reisepolicyen strengere når reiseutgiftene øker. Egencia hjelper kundene med å ivareta etterlevelsen av reisepolicyen uten krav og begrensninger.  Dette gjør vi ved å fokusere på de forretningsreisende og tilby løsninger som hjelper dem å fatte effektive beslutninger uten at de må ofre valgfriheten», sier Rob Greyber, øverste leder i Egencia. «I dag er det data som definerer en ny tid for reiseadministrasjon. Smarte bedrifter kan benytte seg av reiseanalyser på mer kreative måter for å styrke reiseprogrammet sitt, samtidig som reisene blir mer produktive og de reisende mer fornøyde. Bedriftene pleide å fokusere på policyetterlevelse. Med informasjonen vi har tilgjengelig i dag er den mest strategiske tilnærmingsmåten å forenkle forretningsreiseopplevelsen ved å sette den reisende først», sier Wade Jones, fungerende toppleder i Sabre Travel Network. Rapporten har et økt fokus på hvordan man kan sørge for at de reisende er fornøyde, og gir råd til Travel Managers om hvordan de kan oppnå dette samtidig som de reduserer kostnadene og øker policyetterlevelsen. Tips for å holde de forretningsreisende fornøyde
  • Gjør grunnarbeidet: Små endringer i reisevaner kan bety store besparelser i løpet av året, spesielt når det gjelder hvor lenge i forveien forretningsreisende bestiller. I sin nyutgitte årlige rapport om tilstanden i flyreisebransjen fant Expedia og Airlines Reporting Corp. ut at man i gjennomsnitt finner de beste tilbudene på flyreiser minst 21 dager i forkant av reisen.
  • Prioriter ekstragoder: I følge Sabres data om flybestilling og -markedsføring er de oftest kjøpte tilleggstjenestene i Nord-Amerika, Latin-Amerika, Europa og Asia/Stillehavsregionen fast-track-pass og forhåndsreservasjon av seter. Bedrifter bør inkludere fast-track og kostnaden for forhåndsreservasjon av seter i kontraktene når de forhandler med leverandører. Travle forretningsreisende vil sette pris på fleksibiliteten og den ekstra komforten dette gir.
  • Minimer forsinkelser: Sabres fly- og flyplassdata forteller oss at Chicago O’Hare internasjonale lufthavn (ORD), LaGuardia lufthavn (LGA), John F. Kennedy internasjonale lufthavn (JFK), Sao Paulo Congonhas internasjonale lufthavn (CGH) og London Heathrow internasjonale lufthavn er blant de mest benyttede flyplassene av forretningsreisende. De har også en tendens til å ha flere forsinkelser. Bedrifter kan hjelpe forretningsreisende med å redusere de negative følgene av forsinkelser ved å tilby medlemskap i et globalt lounge-program.
  • Forenkle bestillings- og reiseadministrasjonsprosessen: Omtrent 80 prosent av globale forretningsreisende foretrekker å bestille reisene sine selv2, inkludert reisende som ønsker å benytte seg av selvbetjeningsteknologi for å administrere reisene sine. Det er mulig for Travel Managers å inkludere reiseapper i bedriftens reisepolicy og oppfordre reisende til å laste ned apper fra forretningsreisebyrået og de foretrukne leverandørene.
Dagens ansatte som yter best er ikke bare på jakt etter høyere lønn og forfremmelsesmuligheter. De ønsker også å arbeide for en vellykket bedrift som vil hjelpe dem å være mer produktive og tilbyr fleksibilitet på et nivå som gjør dem fornøyde og gir den riktige balansen mellom jobb og fritid. Data fra Sabre viser at et par enkle steg kan være nok til at de ansatte finner den riktige kombinasjonen av produktivitet og tilfredshet. Det er snakk om små trinnvise, kostnadsbevisste endringer bedrifter kan iverksette uten å ta knekken på budsjettet. Ved å tilby ekstragoder og tilleggstjenester i forretningsreiseprogrammet kan bedrifter introdusere ytterligere kostnadsbesparende tiltak for å veie opp for investeringene de har gjort.  Bedrifter kan også sørge for ytterligere kostnadsbesparelser gjennom økt synlighet og kontroll over forretningsreisevirksomheten internt i organisasjonen. For å laste ned rapporten med tittelen «De forretningsreisendes år: Fire nøkkelpunkter for å øke tilfredsheten blant frekvente reisende i 2017», kan du besøke: <insert link> ###

[1] Global Business Travel Spend Topped Record-Breaking $1.2 Trillion USD in 2015, Will Reach $1.6 Trillion by 2020 GBTA.org July 11, 2106

2 2016 Egencia® Business and Travel Technology Study Om Egencia Egencia gjør forretningsreisen bedre ved å gjøre den mer helhetlig og integrert. Egencia setter den reisende i sentrum ved å kontinuerlig utvikle løsninger som er brukervennlige og effektive. Egencia er drevet av forbrukerinnsikt og teknologiinvesteringer fra moderselskapet Expedia-gruppen, og kobler sammen alt den reisende trenger fra utvalg, teknologi og service til rapportering, på ett sted. Egencia tilbyr tjenester i 65 land. For å komme i kontakt med Egencia kan du besøke www.egencia.no og følge bloggen vår på /public/no/ressurser/ © 2017 Egencia, LLC.  Med enerett.  Egencia og Egencia-logoen er enten registrerte varemerker eller varemerker tilhørende Expedia Inc. i USA og/eller andre land.  Alle andre varemerker tilhører sine respektive eiere.   CST # 2029030-50; CST # 2083922-50. Om Sabre Sabre Corporation er en ledende teknologileverandør til den globale reisebransjen. Sabres programvare‑, data‑, mobil‑ og distribusjonsløsninger brukes av hundrevis av flyselskaper og tusenvis av overnattingssteder for å administrere kritiske funksjoner som passasjer- og gjestebestillinger, inntektsadministrasjon og fly-, nettverks- og mannskapsadministrasjon. Sabre styrer også en ledende, global reisemarkedsplass som behandler reiseutgifter verdt mer enn USD 120 millioner i året ved å knytte sammen reisekjøpere med leverandører. Sabre har kunder i over 160 land verden rundt, og har sitt hovedkontor i Southlake i Texas. Pressekontakter Ashley Keller Egencia, Public Relations akeller@egencia.com +1 (425) 679.7288 Daniel Duarte Sabre, Public Relations Daniel.Duarte@sabre.com +1 (214) 236.9473