Policy- og prosedyresjekkliste for HR om forretningsreiser

HR-sjekkliste for å prioritere forretningsreisende
Som HR-ansatt er du fullt klar over konronapandemiens innvirkning på menneskene i bedriften din. Du må håndtere lavere moral, fysisk oppsplitting av arbeidsstokken og bekymringer rundt hvordan arbeidslivet – og privatlivet – vil se ut fremover.
Midt oppe i alt dette har antagelig rollen din blitt utvidet.
Tidligere lå vanligvis ansvaret for forretningsreiser helt og holdent hos Travel Manager, under tilsyn av økonomi- og innkjøpsavdelingen. Nå, med økt fokus på reisendes velferd og risikostyring, handler det i større grad om mennesker.
Det betyr at du nå er en stakeholder.
I en nylig Egencia-undersøkelse sendt til 130 Travel Managers og andre ansvarlige for administrerte reiser, svarte 42 % at HR-avdelingen nå er involvert i å definere nye krav for reisende.
Last ned denne sjekklisten og guiden for å lære mer om
- voksende problemstillinger i forretningsreisebransjen og hvordan HR spiller en større rolle
- hvordan du skal svare på spørsmålet «når skal våre ansatte begynne å reise igjen?»
- hva reisende behøver for å bestille raskere og innenfor reisepolicy
- hvordan du kan sørge for at de reisende føler seg informerte og ivaretatte på reisen
- ressurser tilgjengelige for å hjelpe deg med å støtte ansatte som skal gjenoppta reisevirksomheten
Nå som bedrifter revurderer forretningsreiseprogrammene sine, har reisendes sikkerhet og velferd høyeste prioritet. Bedriftsledere ser til HR for å identifisere potensielle risikoer og vurdere ansattes behov, slik at de kan føle seg trygge på sin neste forretningsreise.