3 grunner til at reisende trenger Egencias mobilapp før neste forretningsreise

Posted: 09 November 2020
Corporate Travelers Use Business Travel App

Skrevet av Prajanma Singh, Senior Product Marketing Manager

Smarttelefonen er i dag en viktig del av livene våre. Fra morgen til kveld bruker vi den til en rekke oppgaver eller aktiviteter. Vi bruker den til å kommunisere med venner og familie, for å slappe av og stresse ned, for å kjøpe varer og tjenester når som helst og hvor som helst, og for å effektivt utføre viktige oppgaver mens vi er på farten.

Og mobilen spiller en enda viktigere rolle når ting ikke går som planlagt.

I løpet av de siste par årene har jeg vært på forretningsreiser på flere kontinenter. Og det er en reise jeg fremdeles husker i detalj – en gang jeg misset toget mitt. Jeg var i Norden den uken. Reisen gikk fint, og det siste møtet mitt var på en fredag i en liten by i Sverige. Jeg hadde bare en togreise og en flytur igjen før jeg var hjemme igjen, og jeg så fram til å være sammen med familien. Men selvfølgelig gikk møtet over tiden. Og da jeg nådde frem til togstasjonen, var det akkurat i tide til å se toget forlate perrongen. Jeg husker fremdeles at jeg sto på den tomme perrongen med kun én tanke i hodet: Hvordan skal jeg komme meg hjem? Jeg brukte et par minutter på å roe meg ned igjen, og så tok jeg fram smarttelefonen min. I løpet av fem minutter hadde jeg bestilt billett til det neste toget, som ville være fremme akkurat tidsnok til at jeg kunne rekke det siste flyet tilbake til London.

Det er ingenting som er verre enn å stå fast på en forretningsreise. Det er da du trenger hjelp som er umiddelbart tilgjengelig på enklest mulig måte. Og dette er en av grunnene til at vi har utviklet Egencias mobilapp: Vi vil gi deg og dine forretningsreisende en pålitelig reisepartner.

I andre artikkel i denne bloggserien skal vi se nærmere på tre av de viktigste fordelene med Egencias mobilapp og hvordan den hjelper reisende i typiske situasjoner de kan befinne seg i:

  1. Ha den mest oppdaterte informasjonen tilgjengelig mens du er på farten

Scenario: Når forretningsreiselivet sakte gjenåpner i Europa, kan du endelig ha bestilt en reise for å gjennomføre noen møter som vil hjelpe med å styrke bedriftens planer om utvidelse. Mens du leser e-postene dine på flyplassen, ser du at du har mottatt en beskjed fra din Travel Manager om at et av reisemålene dine nå befinner seg på en liste over destinasjoner med reiserestriksjoner. Nå må du finne ut av hvordan du reorganiserer reisen din i sanntid, samtidig som du skal til å gå om bord på flyet ditt.

Hvorfor Egencia: Med Egencias forretningsreiseapp kan du motta øyeblikkelige pushvarsler som forteller deg hva som har endret seg med reisen din – uten at du trenger å sjekke e-postene dine. Dette kan være en verdifull, ekstra kommunikasjonskanal i tilfelle du ikke ser en e-post eller du ikke har tilgang til e-postkontoen din. Du kan også se din fulle reise rute, avbestille og bestille fly, ordne en leiebil og forlenge hotelloppholdet ditt – alt i én app.

Fordel for kundene: Du vet aldri når du har behov for å raskt reise fra et sted eller forlenge et opphold. Du trenger ikke å ha tilgang til en PC eller vente på å få en wi-fi-tilkobling for å få dette gjort – du kan ordne alt i Egencias mobilapp.

  1. Håndter endringer i siste liten mens du er på farten

Scenario: Du har en travel dag, full av møter med klienter. Mens du er i ferd med å avslutte og skynde deg avgårde til taxien til det neste møtet, får du en melding om at flyet ditt tilbake er kansellert.

Hvorfor Egencia: Så snart du er på plass i taxien, åpner du ganske enkelt Egencia-appen, og på under fem minutter har du bestilt billett med neste fly.

Fordel for kundene: Når du har planer hele dagen og er på farten, fører kanselleringer eller forsinkelser bare til økt stress. Du trenger å vite at du har tilgang til de rette funksjonene og verktøyene, slik at du kan se sanntidsvarsler om status for flyreiser, gjøre endringer på farten og unngå unødvendig stress.

  1. Få hjelp under kriser

Scenario: Flyet ditt er forsinket, noe som vil føre til at du ikke rekker neste fly videre.

Hvorfor Egencia: Mens du veksler mellom å snakke med de ansatte på flyplassen og informere klientene dine om forsinkelsen, setter du av et par sekunder til å trykke på tilbakeringingsalternativet i Egencias mobilapp, slik at du slipper å måtte ringe og vente på å få hjelp. En konsulent fra Egencia ringer deg tilbake i løpet av et par minutter og sørger for at du får billett med neste fly i stedet. Du bruker appen til å sende hotellet ditt en melding om at du vil ankomme senere enn antatt. Når du har kommet fram, bruker du appen igjen for å finne beste transportalternativ til hotellet (adressen ligger allerede inne i appen), slik at du er framme så raskt som mulig.

Fordel for kundene: Når det oppstår forsinkelser under en forretningsreise, påvirker dette gjerne resten av reiseruten din også. Med Egencias app kan du håndtere disse endringene raskt og effektivt.

COVID-19 har ført til at vi lever i en ny virkelighet, og ting endrer seg fra dag til dag, om ikke fra time til time. Vi vil hjelpe med å sørge for at dine reisende har rask og effektiv tilgang til verktøyene de trenger for å reise trygt, også når de er på farten. Og vi håper at Egencias mobilapp er en pålitelig reisepartner for deg i disse utfordrende tidene. Med ønske om en trygg reise!

Last ned Egencias mobilapp i dag.

Er du på utkikk etter bedre løsninger for forretningsreiser? Ta kontakt med teamet vårt.