Skip to main content

Guide til leverandørforhandlinger under COVID-19

Guide til leverandørforhandlinger under COVID-19

2 min
Publisert: 13 October 2020
Best practices for conducting supplier negotiations

Vi er i ferd med å nå slutten av et år helt utenom det vanlige. Restriksjoner og karanteneregler i stadig endring har gjort at mange bedrifter har stanset eller drastisk redusert reisevirksomheten sin, noe som har ført til lavere bestillingsvolumer og store mengder ubenyttede billetter. Bedrifter flytter reisebudsjettene sine og setter kostnadsbesparelser, risikostyring og de reisendes velferd og trygghet i høysetet hva gjelder forretningsreiseprogrammene sine.

På leverandørsiden opplever flyselskaper, hoteller og andre bedrifter i reisebransjen store inntektstap og lavere etterspørsel på vei inn fremtiden. I tillegg til disse utfordringene implementerer de også mange nye eller forbedrede standarder for helse og rengjøring.

Men samtidig som det er mye usikkerhet, finnes det også muligheter. Begge sider er i ukjent farvann hva gjelder forhandlinger, noe bedrifter bør merke seg i forberedelsesfasen til fremtidige forhandlinger.

Hva har endret seg? Hva kan du forvente deg?

VI har intervjuet eksperter og satt sammen en guide for å hjelpe Travel Managers med å navigere seg gjennom leverandørforhandlinger i dette nye kapittelet for forretningsreisebransjen.

Last ned guiden for å lære om:

  • Hvorvidt du bør gå for en full anbudsprosess (RFP).
  • Hovedutfordringene – og mulighetene – når det gjelder leverandørforhandlinger under og etter COVID-19. 
  • Smarte strategier for Travel Managers som skal gjennomføre leverandørforhandlinger i disse usikre tidene.
  • Nye faktorer og strategier som reiseinnkjøpere bør være klar over. 
  • Det rette tidspunktet å forhandle på.

Last ned denne guiden for å være forberedt til dine leverandørforhandlinger på vei inn i 2021.

Var dette innholdet nyttig?
0

Last ned e-boken