Skip to main content

Strategioversikt for reiser i bygg og anlegg − administrering av forretningsreisebudsjett- og invest

Strategioversikt for reiser i bygg og anlegg: Få mest mulig ut av forretningsreiseinvesteringene

2 min
Publisert: 26 October 2021
construction-travel-playbook

Når det gjelder reiseplanlegging, står bygg- og anleggsbransjen overfor flere utfordringer enn de fleste andre bransjer. Ansatte som jobber på ulike steder, hyppige endringer i planene, bestillinger i siste liten og lange opphold betyr at fleksibilitet er helt avgjørende.

Men denne fleksibiliteten kan fort føre til økte kostnader. Statistikken viser at ansatte i bygg og anlegg i USA bruker 20 % mer per reise enn andre typer forretningsreisende.

Tid er også en faktor. En undersøkelse fra Forrester oppdaget at det tar i snitt 13,6 timer å bestille en reise (og behandle tilknyttede utgifter) manuelt. For reisende som bruker Egencia derimot, tar det i snitt fire minutter å bestille hotell og fem minutter å bestille fly, leiebil og tog.

En digital reiseløsning kan øke effektiviteten, forbedre budsjettfordeling, gjøre det enklere å holde oversikt over ansatte på ulike steder og bidra til en imponerende avkastning på investering.

Last ned denne strategioversikten for å lære mer om hvordan du kan digitalisere reiseprogrammet ditt fra de som allerede har tatt steget og nyter godt av fordelene. Disse deler sine erfaringer:

  • En Executive Administration Manager hos en oppussings- og renovasjonsbedrift: «Ved å samarbeide med et digitalt reiseadministrasjonsselskap fikk vi en samlet løsning på plass for de ansatte når de skal bestille reiser, samtidig som jeg kan se totalkostnadene våre samlet på ett sted.»
  • Regnskapssjefen for en stor isolasjonsentreprenør: Besparelsene (og avkastningen på investering) de har oppnådd siden de byttet til Egencia-plattformen er tydelige.
  • Chris LeFevre, Corporate Account Manager i Egencia: «Å gå fra en utdatert papirløsning til en digital løsning forbedrer interne prosesser, øker effektiviteten og gir et bedre sluttresultat.»

I en bransje der det har vært stor reiseaktivitet også under pandemien, kan entreprenører som går over til en digital reiseløsning oppnå et stort konkurransefortrinn på markedet.

Var dette innholdet nyttig?
0

Last ned strategioversikten