Egencias ledere svarer på viktige spørsmål om forretningsreiser nå og etter COVID-19

Reisesituasjonen endrer seg raskt, så det er ingen overraskelse at reisebestillere og Travel Managers har spørsmål om hvordan denne situasjonen påvirker dem. Ledelsen i Egencia tok derfor til tastaturet for å svare på spørsmål fra Travel Managers i nettsamfunnet Egencia Connect. La oss ta fatt på de mest stilte spørsmålene!
Hvordan støtter Egencia Travel Managers gjennom COVID-19?
Vi lytter til kundene våre, og kommuniserer raskt på tvers av alle kanaler og der det trengs. Fordi Egencia-plattformen vår er bygget internt, kan vi raskt levere nye funksjonaliteter i løpet av noen timer eller dager i en tid som denne. Noen eksempler:
- Aktsomhetsplikten: Travel Managers er nødt til å vite hvor deres reisende kommer til å befinne seg og hvor de har vært. Denne funksjonen finnes allerede med Egencia Traveler Tracker, men den ble raskt forbedret under de første dagene i denne krisen. Vi har også opprettet en reiserapport for COVID-19 i Egencia Analytics Studio, som svar på statusen til forretningsreiser i stadig endring. Denne rapporten gir Travel Managers muligheten til å raskt sjekke statusen på hotell- og flybestillinger.
- Raskere support: I tillegg til våre eksisterende reisevarsler, har vi publisert kjappe innføringer for å minne reisende om hvor enkelt det er å kansellere i appen vår der det er aktuelt. Vi har dessuten jobbet døgnet rundt for å kontinuerlig oppdatere Egencias hjelpesenter, med blant annet jevnlige oppdateringer om fleksible ombestillings- og avbestillingsregler – selv når de stadig endrer seg.
- Global dekning døgnet rundt: Hos Egencia hjelper vi kunder i over 60 land. Vi har derfor et globalt supportteam med 3000 reisekonsulenter som snakker over 30 språk, og tilbyr hjelp til reisende 24 timer i døgnet, hele året. Kunder har gitt oss svært god tilbakemelding på måten Egencia har håndtert denne krisen på, men vi vet at vi alltid kan gjøre mer og være raskere. Teamene våre jobber i forskjellige tidssoner, så vår support og innovasjon stanser aldri.
Hvordan planlegger Egencia å hjelpe kunder etter COVID-19?
Vi hjelper kunder med å styrke og optimalisere forretningsreiseprogrammene sine nå, slik at de er forberedt når reiserestriksjonene heves. Noen eksempler på optimalisering er å oppfordre reisende til å bestille i mobilappen og online for å bidra til lønnsomhet og sikkerhet via jevnlige reisevarsler, endring av reisepolicy for å maksimere reisendes sikkerhet og verdien av hver reise samt bruk av ett enkelt forretningsreisebyrå for å spore reisende globalt og sørge for support døgnet rundt, hver dag. Vi fortsetter å styrke våre verktøy for risikohåndtering og benytte oss av den beste teknologien fra Expedia Group for våre kunder. Siden vi eier vår egen teknologi, kan vi levere teknologibaserte løsninger som er skalerbare på tvers av bedriften, slik som å skape flere selvbetjeningsverktøy for raskere problemløsning.
Hva er deres spådom for fremtidens forretningsreiser?
Den nye normalen vil gjelde for forretningsreiser også. I Kina ser vi at den første oppgangen sannsynligvis vil være innen innenlandsreiser, hos hoteller, i det offentlige og i helse- og konsulentsektoren. Vi spår at forretningsreiser vil hente seg inn igjen først, noe som gjør at bedrifter kan nå ut til kunder, leverandører og partnere igjen. Reisende er klare for å reise igjen, men de vil ha behov for visshet om at de kan få hjelp når de trenger det. Se alle spørsmål og svar i nettsamfunnet Egencia Connect. Eksisterende kunder kan bli med her. Kommer snart: Nettsamfunnet vårt lader opp.