Vet dere hva som er viktig for forretningsreisende? Det bør dere.
3 min
Posted: 15 September 2020Topics: Blogg

Når sjekket dere sist med bedriftens reisende hva de bryr seg mest og minst om ved reisepolicyen deres? Dersom du er som de fleste travel managers, baserer du reisepolicyen på økonomiske kriterier eller sporadiske brukerundersøkelser. Imidlertid kan det å lytte til bedriftens reisende og å forme reisepolicyen etter dette, i større grad påvirke bedriftens bunnlinje positivt. Fra medarbeidertilfredshet til å beholde ansatte og talentrekruttering – det å forstå hva som driver bedriftens forretningsreisende vil til syvende og sist føre til økt kunnskap og forbedret bedriftskultur.
I dag har Egencia publisert funnene fra en undersøkelse gjort blant 5545 forretningsreisende, for å avsløre hva forretningsreisende virkelig bryr seg om. Hovedfunnet fra undersøkelsen er at bekvemmelighet og kontroll er det de reisende synes er de aller viktigste aspektene ved en reisepolicy.
De vil ha:
- hoteller med praktisk og trygg beliggenhet
- direktefly på beleilige tidspunkt
- mulighet til å administrere reisen selv