Skip to main content

Vet dere hva som er viktig for forretningsreisende? Det bør dere.

Posted: 09 October 2018
Topics: Blogg
18EG570-Lightening-Survey-Insights_BlogImage_Phase03_200918_v02.jpg
Når sjekket dere sist med bedriftens reisende hva de bryr seg mest og minst om ved reisepolicyen deres? Dersom du er som de fleste travel managers, baserer du reisepolicyen på økonomiske kriterier eller sporadiske brukerundersøkelser. Imidlertid kan det å lytte til bedriftens reisende og å forme reisepolicyen etter dette, i større grad påvirke bedriftens bunnlinje positivt. Fra medarbeidertilfredshet til å beholde ansatte og talentrekruttering – det å forstå hva som driver bedriftens forretningsreisende vil til syvende og sist føre til økt kunnskap og forbedret bedriftskultur. I dag har Egencia publisert funnene fra en undersøkelse gjort blant 5545 forretningsreisende, for å avsløre hva forretningsreisende virkelig bryr seg om. Hovedfunnet fra undersøkelsen er at bekvemmelighet og kontroll er det de reisende synes er de aller viktigste aspektene ved en reisepolicy. De vil ha:
  • hoteller med praktisk og trygg beliggenhet
  • direktefly på beleilige tidspunkt
  • mulighet til å administrere reisen selv
Da vi undersøkte nærmere, gjorde vi noen nøkkelfunn som enhver bedrift bør ta med seg videre. Bedriftens forretningsreisende vil ha kontroll Forretningsreisende sier at det viktigste ved et forretningsreiseprogram er muligheten til å kontrollere bestillinger selv (48 prosent) – fra den første bestillingen til eventuelle endringer – noe som viser viktigheten av å gi dem muligheten til dette, og av å tilby enkle verktøy for reiseadministrasjon. Dette er ikke vanskelig – sørg for å gi dem en fantastisk brukeropplevelse på tvers av enheter. Kostgodtgjørelsen deres kan påvirke de ansattes sikkerhet og velvære Siden en tredjedel av de forretningsreisende prioriterer beleilige og trygge steder, bør dere ta i betraktning at kostgodtgjørelsen for en by kan tvinge deres reisende til utrygge deler av byen. Dersom dere sørger for kostgodtgjørelse og et godt, relevant hotellutvalg, er dere føre var. Kostnader, tilfredshet og sikkerhet henger sammen. Det er viktig å ha en reisepolicy og et forretningsreisebyrå som kan tilby den beste opplevelsen for de reisende, og som kan hjelpe med å forhandle med hoteller og å sette rammer for kostgodtgjørelser. Kvalitet har betydning Den hyppigste årsaken til klager på forretningsreiseprogrammer er prisrestriksjoner og hvordan disse påvirker kvaliteten på hoteller – noe en tredjedel av de forretningsreisende trekker frem som kritisk. Hensikten med forretningsreiser er å fremme bedriften deres, så sørg for å ta hensyn til hvordan bedriftens policy påvirker de reisendes velvære og evne til å arbeide effektivt. De reisende ønsker å gjøre dere tilfredse – 82 prosent bestiller alltid innenfor policyen – så sørg for at dere også gjør dem tilfredse. Det er flere ting dere kan gjøre for å møte behovene til bedriftens reisende og å sørge for å at bedriften påvirkes positivt i større grad – fra at flere ansatte blir værende til produktivitet og overordnet bedriftskultur. Forretningsreisebyråer som Egencia kan hjelpe – med en enkel plattform som lar den reisende ha kontroll. Budsjettvennlige tilbud som Egencia Advantage gir tilgang til avtalepriser på populære goder som lounge-tilgang, parkering og wi-fi. Bedrifter i alle størrelser kan effektivt balansere økonomiske hensyn med de forretningsreisendes produktivitet og velvære. Lær mer om hva de forretningsreisende setter pris på og les vår siste pressemelding her.