Skip to main content

Dropp #tech-sjargongen

Dropp #tech-sjargongen. Hvordan kunstig intelligens og virtual reality vil endre måten du administrerer forretningsreiser på

3 min
Posted: 15 September 2020
Topics: Blogg
0_254782801.jpg
For en forskjell et år kan gjøre. I 2016 handlet alt om mobil. Bestillingsverktøy og apper ble utviklet og gjort tilgjengelige for alle mulige typer mobile enheter. Nå er vi snart kommet halvveis i 2017, og kunstig intelligens (AI) eller intelligente maskiner har allerede tatt over som årets trend-teknologi. Sammen med maskinlæring (ML), utvidet virkelighet (AR) og virtual reality (VR) er dette nok til at det kan gå rundt for noen og enhver. Før vi begynner tar vi en liten sjekk for å se hvor mange teknologibegreper du kan … Vel, egentlig ikke, men her har du en liten ordliste som kan hjelpe deg med å skille mellom AI, ML, AR og VR. Nå som vi er på nett, skal vi se litt nærmere på hvorfor dette er relevant for deg. Framvoksende teknologier har potensiale til å gjøre forretningsreiser lettere, smartere og mer kunnskapsbaserte både for forretningsreisende og Travel Managers. Forretningsreisende er forbrukere, de også, og de forventer enkle og intuitive mobilløsninger innen alle livets områder. Så hvor befinner forretningsreisebransjen seg i dag? Hva er mulig akkurat nå?  Og hva kan du, som Travel Manager, forvente deg i løpet av de neste par årene? Du spør, vi svarer. Vi er i ferd med å lansere en bloggserie som tar for seg disse spørsmålene. Vi avmystifiserer teknologi-sjargongen og lar deg få vite hvordan ny teknologi kan påvirke deg og dine reisende. Vi tar en smugtitt på hva som venter i vår bloggserie «Dropp #tech-sjargongen»:  
  • Mobilens påvirkning på forretningsreiser:
    Til tross for alt pratet om forskjellige typer teknologi, er mobilteknologien et av de beste verktøyene vi har for å kommunisere med reisende. En strategi om å utvikle løsninger for mobil først er viktig i dag, og vi skal dele noen gode eksempler og lærdommer om hvordan du kan være trygg på at mobilløsningene vil fungere for dere.
  • Stordata og forretningsreiser:
    Det er utrolig mye data tilgjengelig i dag, spesielt innenfor reisebransjen. Hvordan bruker du all denne informasjonen til å forbedre opplevelsen til dine reisende?
  • Maskinlæring og språkteknologi:
    Tror du at du vet hva “persontilpasset” betyr? Da må du tro igjen. Maskinlæring vil skape en svært persontilpasset brukeropplevelse for dine reisende. Den vil være basert på deres tidligere reiser og hva de selv foretrekker. Språkteknologi vil gjøre dette enda enklere – den reisende vil ganske enkelt kunne fortelle appen/PCen sin hva den skal gjøre. Det betyr ikke at Travel Managers ikke vil være involvert, for du vil fremdeles måtte bruke verktøy for å sørge for at beslutningene dine reisende tar er i samsvar med bedriftens reisepolicy.
  • Aktsomhetsplikten og teknologi:
    Fremvoksende teknologi har potensiale til å revolusjonere hvordan vi håndterer trafikkforstyrrelser. I noen tilfeller kan AI og ML, sammen med plasseringstjenester, hjelpe reisende med å fullstendig unngå forstyrrelsen. Hvor glade vil ikke dine reisende bli hvis du kan hjelpe dem med dette?
  • Alternativ virkelighet med AR og VR:
    Utvidet virkelighet og virtual reality gjør at brukerne kan oppleve «alternative» virkeligheter. Tenk litt over hva det betyr. Du kan gi en reisende muligheten til å besøke flere hoteller virtuelt før det tas en beslutning om hvor han eller hun skal bo. Eller du kan hjelpe dine reisende med å finne fram på en ukjent flyplass eller transportrute.
  Vi gleder oss til å utforske teknologirevolusjonen i forretningsreisebransjen sammen med deg! Følg med her … Følg oss på LinkedIn for å forsikre deg om at du ikke går glipp av våre siste teknologi-innlegg.  
English version: Ditch the #TechSpeak. How artificial intelligence and virtual reality will change how you manage business travel    
Was this content helpful?
0