self-service-business-travel-booking1.jpg

Spar penger med Egencias selvbetjeningsteknologi

Dato: 06 juli 2020

Det kan være vanskelig for bedrifter å hente seg inn igjen etter COVID-19, men én ting er sikkert − oversikt over utgifter er viktigere enn noensinne. Et forretningsreisebyrå med den rette teknologien kan hjelpe deg med å administrere reisebudsjettet på en effektiv måte og spare tid og penger. Egencias forretningsreiseløsning gir både reisende og Travel Managers muligheten til gjøre ting selv. Enten en ansatt gjør endringer i siste liten eller en Travel Manager aktiverer godkjenning for reisemål med høy risiko, så er det alltid mulig å gjøre tilpasninger og endringer − fra kontorpulten eller mens du er på reisefot. Med teknologien vår får du en enkel og praktisk løsning, mer fornøyde reisende og større besparelser. Selvbetjent bestilling av forretningsreiser hjelper NTT Singapore og Outreach med å spare tid og penger Et av Egencias mål er å levere en forbrukerlignende opplevelse som er lett å bruke for de reisende. Løsningen vår lar de reisende ta kontroll over egne bestillinger og gjøre endringer selv. Ved å redusere antallet telefonsamtaler og administrasjonsarbeidet som vanligvis går med på å bestille reiser, sparer kundene våre mye tid og penger hver eneste uke.

«Før vi begynte å samarbeide med Egencia, måtte de ansatte sende en forespørsel til en sentral administrasjonsgruppe når de skulle bestille flyreiser og hoteller. Prosessen tok lang tid, vi hadde ikke friheten til å velge selv, og kostnadene var høye fordi mange gjorde endringer i siste liten, noe som førte til at det påløp ekstra gebyrer.»

Tricia Lim, EVP Corporate Planning Division, NTT Singapore

Hvis brukeropplevelsen er god, vil selvbetjeningsfunksjonen føre til en høyere online-andel. Dette vil igjen bidra til større besparelser ettersom tiden som brukes på administrasjon under bestillingsprosessen, reduseres. Kundene våre kan også tilpasse reisealternativene, bruke forskjellige enheter og endre eller avbestille reiser mens de er på farten. Vi får stadig tilbakemeldinger om at reisende som bruker systemet, slutter å bruke andre nettsteder.

«Mine Account Executives vil være sikre på at de kan åpne en app der alt er sentralisert, slik at de når som helst kan finne informasjonen de trenger. Vi byttet til Egencia fordi de helt enkelt fjerner all friksjonen i prosessen, og det var svært viktig for oss.»

Max Altschuler, VP Marketing, Outreach

Tech Data og Nasdaq sparer penger på online-bestilling av forretningsreiser Bestilling av forretningsreiser på nett er kostnadsbesparende fordi det brukes mindre tid på selve bestillingsprosessen og på å finne de beste prisene. Det er imidlertid viktig at de reisende har tilgang til et verktøy de liker å bruke.

«Vi elsker teknologi. Vi er et teknologiselskap. Og skulle vi får valget mellom å ringe kundeservice eller å kontakte dem via en app, ville vi alle velge å bruke appen.»

— Joan Santalo, Team Leader for EU Travel, Tech Data

I tillegg til at vi sparer tid ved å slippe å ringe til flyselskaper, hoteller og bilutleiefirmaer, har vi tilgang til en teknologi som søker etter de beste prisene i sanntid, selv etter at en reise er bestilt. Du sparer dermed penger til og med når du ikke bruker nettløsningen aktivt. Kundene våre sier at de har spart mye penger på kort tid etter at de begynte å bruke løsningen vår for reiseadministrasjon.

Nasdaq sparte USD 500 000 (32 % reduksjon) de første seks månedene etter at de begynte å bruke Egencias løsning for administrasjon av forretningsreiser.Tiden som gikk med til å administrere reiseprogrammet, ble redusert med 50 timer i uken.

Casestudie om Nasdaq 

Enkel hotellbestilling i samsvar med reisepolicyen hos Splunk og NTT Singapore

Ved bruk av vår teknologi og løsning for reiseadministrasjon kan reisende administrere forretningsreisene sine selv i samsvar med bedriftens reisepolicy, og unødvendige utgifter unngås ved at det oppfordres til etterlevelse gjennom kostnadsbesparende tiltak, som makspriser eller begrensninger for hvilke billettyper som kan bestilles. Oppdateringer kan gjøres over hele linjen, så reisende har alltid tilgang til den nyeste informasjonen når de bestiller.

«Det jeg liker aller best med Egencia, er mulighetene jeg har i selve verktøyet. Jeg kan gjøre umiddelbare endringer i reisepolicyen og legge til profiler. Jeg setter pris på at teknologien er lett tilgjengelig, så jeg slipper å eskalere slike ting.»

– Joy Anzinger, Senior Manager of Global Travel, Splunk

Det er selvfølgelig viktig å holde seg innenfor budsjettet, men det betyr heldigvis ikke at de reisende må klare seg uten de fasilitetene som gjør forretningsreisen mer komfortabel. Med Egencia-prefererte hotellpriser kan man få eksklusive fasiliteter som inkludert wi-fi, frokost og fleksibel avbestilling. Den komplette opplevelsen blir bedre – og mer verdifull – for alle, og utgiftene til avbestillingsgebyrer blir lavere.

«Egencias portal gir de ansatte en bedre bestillingsopplevelse samtidig som vi kan følge med på kostnadene.»

— Raymond Thor, Procurement Manager, NTT Singapore

Last ned sparesjekklisten for forretningsreiser for å finne ut hvordan bestillingsverktøyene våre kan hjelpe deg med å kontrollere utgiftene og spare penger. Del dette innlegget på LinkedIn eller Twitter.

Er du på utkikk etter bedre løsninger for forretningsreiser? Ta kontakt med teamet vårt.