Skip to main content

Design den perfekte hotellutviklingsplanen. Få 10 tips fra dine hotelleksperter.

3 min
Posted: 29 May 2018Updated: 15 September 2020
Topics: Blogg
daniel-mccullough-348489-unsplash-1024x576-1.jpg
Som del av Expedia-familien kan Egencia tilby deg det beste innen reiseadministrasjon og et unikt utvalg av hoteller som kan hjelpe deg å spare penger. For at du skal få maksimalt utbytte av Egencia, har våre hotelleksperter satt sammen en liste med 10 måter å optimalisere utviklingen av hotellprogrammet ditt.

Dette kan du gjøre i din reiseportal hos Egencia:

1. Marker dine foretrukne hoteller i søkeresultatene.
Dette vil hjelpe bedriftens reisende å finne dem raskere og øke den generelle etterlevelsen. Så snart de er markert som foretrukne, vil hotellene få en grønn tagg på resultatsiden.
2. Legg til dine favorittsteder.
Lagre dine favorittsteder eller mest besøkte steder. Dette vil hjelpe bestillerne å velge det hotellet som er nærmest deres destinasjon. Stedet vil vises som en stjerne når bestilleren søker etter en by, eller som en rød markør på kartet.
3. Få egendefinert visning.
La de reisende få opplysninger som for eksempel hvilke hoteller som ligger i gangavstand til bedriftens kontor. Du velger en tekst og et ikon som vil være synlige i hotellbeskrivelsen på resultatsiden.
4. Marker priser som ikke er i samsvar med reisepolicy for å sikre etterlevelse.
Disse vil ha et rødt flagg på resultatsiden. Reisende kan også holde musepekeren over flagget for å se hvorfor hotellet er utenfor reisepolicyen.
5. Samle alle bestillingene dine.
Du får også lagt inn dine forhandlede priser med lokale hoteller, slik at du kan samle alle bestillingene i reiseportalen hos Egencia for enklere rapportering. Hotellene vil vises som "Hoteller med avtalepriser" og som "Anbefalte hoteller" etter bedriftens ønske.
6. Bruk Travel Intelligence Workspace for å følge med på reiseprogrammet og dets resultater, og for å finjustere der det behøves. Noen nøkkelindikatorer er:
  • gjennomsnittspris per natt
  • hotellrom etter pristype
  • topp 10 hoteller
  • flest hotellbestillinger etter by
  • generelle hotellutgifter
7. Del hotelldataene dine automatisk.
Planlegg alle rapportene dine og send dem automatisk til dine hovedinteressenter.
8. Informer bestillere om bedriftens hotellprogram eller nøkkeldatoer med høy etterspørsel som vil påvirke tilgjengeligheten av hoteller.
Meldingen din vil vises øverst på siden du har valgt (Startsiden og/eller søkeresultater for fly og/eller hoteller)

Dette kan du gjøre utenfor din reiseportal hos Egencia:

9. Sørg for god kommunikasjon om hotellprogrammet med de som bestiller reiser i din bedrift for å sikre policyetterlevelsen.
Vi anbefaler at du benytter deg av de forskjellige kommunikasjonsmetodene du har tilgjengelig for å dele hotellprogrammet ditt i et énsidesformat. Dette kan være gjennom meldinger til reisende i reiseportalen hos Egencia, på e-post, på bedriftens intranettside eller på skjermer på kontoret eller på arrangementer for de ansatte. Ikke vær redd for å være morsom for å skape engasjement.
10. Ikke kast bort tiden din på å forhandle med hoteller, bruk Expedias forhandlingsstyrke for å økte besparelser.
Som medlem av Expedia-familien får Egencia gode avtalepriser som jevnlig reforhandles. Ta en titt på disse prisene før du går inn i en lang forhandlingsprosess med hoteller.
Ønsker du mer informasjon om disse rådene?
Meld deg på hotellakademiet og få et ukentlig tips om hvordan du kan gå frem for å optimalisere hotellprogrammet ditt Meld dine reisebestillere på hotellakademiet for å optimalisere hvordan de bruker Egencias plattformeller Se Egencias liste over de 100 mest populære forretningshotellene Få en demonstrasjon av hotellverktøyet Egencias ressursbank