Skip to main content

Slik styrker du bedriftens forretningsreiseprogram i det nye året

3 min
Posted: 14 February 2017Updated: 15 September 2020
Topics: Blogg
Sabre-blog-image-e1486698098784.jpg
Mange av oss bruker litt tid til ettertanke ved inngangen til et nytt år. Vi har forsetter om å spise sunnere, trene mer og forbedre oss på en rekke områder. Begynnelsen på et nytt år er også det perfekte tidspunktet å lage forsetter om målene for reiseprogrammet vårt også. Timingen er også god med tanke på at du sannsynligvis vil ta i mot mange nye ansatte i årets første kvartal, og alle disse trenger opplæring i bedriftens reisepolicy. I følge Monster.com er januar og februar årets toppmåneder for nye ansettelser. I de fleste deler av verden etterfølges denne perioden av høysesongen for forretningsreiser, og mars og april er de månedene i året hvor det reises mest. Forskning viser at det er enklere å gjennomføre forsettene sine når de er basert på små endringer. De gode nyhetene for reiseansvarlige er at små endringer kan være nok til at det blir en merkbar økning i de reisendes tilfredshet, noe som gjør ting enklere for deg også. Gjør 2017 til "de forretningsreisendes år" med disse enkle stegene:
Legg det riktige policygrunnlaget
Tiden er inne for å gå gjennom bedriftens reisepolicy på nytt og utføre eventuelle endringer. Er dette året hvor du legger til en policy om bildeling? Har du undersøkt hvordan økonomibilletter kan påvirke dine travleste forretningsreisende? Er det noen ekstragoder du kan legge til for å øke de reisendes tilfredshet? Når du har gjennomgått policyen din, er det på tide å gå videre til steg to:
Kommunikasjon
Sannsynligvis forbereder du deg til å delta på mange informasjonsmøter for nyansatte. Dette er en glimrende anledning til å dele hovedtrekkene ved reisepolicyen med nye reisende og sørge for at de danner gode reisevaner fra starten av. I følge ARC og Expedia er de billigste flybillettene tilgjengelige fram til 21 dager før avreise, mens bare en tredjedel av alle flyvninger bestilles mer enn 21 dager i forkant av reisen. Du bør oppfordre nye reisende til å bestille tidligere når det er mulig. Men ikke stopp der. Avhold en reisedag hvor du kan gi tydelig informasjon om bedriftens reisepolicy og hvorfor den finnes. Sørg for at de reisende er klar over at sikkerheten deres er førsteprioritet. Du kan invitere bedriftens forretningsreisebyrå, eventuelle partnere innen sikkerhet og risikohåndtering, og utvalgte hotell-, fly- og billeverandører. Webinarer er en kostnadseffektiv og enkel måte å kontinuerlig dele reisepolicyoppdateringer, tips og beste praksis for forretningsreiser. Igjen bør du passe på at du først og fremst fremstiller denne reisepolicyen med utgangspunkt i fordelene for de reisende.
Bygg et reisefellesskap
Selv dine mest garvede reisende vil dra fordel av reiserelaterte sosiale aktiviteter gjennom året.  Ved å etablere et reisefellesskap på sosiale medier kan du hjelpe de reisende med å kommunisere og dele opplevelsene og erfaringene sine. Det kan også hjelpe deg med å innhente feedback og få vite mer om de reisendes synspunkter. Husk å ha det gøy også. Finn nye måter å dele policyoppdateringer, reisetips og til og med morsomme saker med de reisende på via sosiale medier. Jo mer engasjerte de forretningsreisende er, jo mer sannsynlig er det at de vil gjøre de riktige valgene. Det er viktig å legge det riktige grunnlaget, men om du virkelig ønsker å gjøre 2017 til de forretningsreisendes år, kan det være på tide å se på om valgene i bedriftens reisepolicy hjelper dine mest produktive reisende eller bidrar til at de blir mer slitne. For minimale kostnader kan du gi de reisende flere frynsegoder, gjøre dem mer tilfredse og øke etterlevelsen av bedriftens reisepolicy. For å lese mer, se denne infografikken, eller last ned rapporten "The Year of the Business Traveller: Four Keys to Utilising Data to Support Road Warriors In 2017"
English version - New Year, New Chance to Strengthen your Corporate Travel Programme